Inventarisatie effectiviteit voedseleducatie jeugd

Gertrude Zeinstra, Marieke Battjes-Fries, Femke Hoefnagels, Addie van der Sluis, Tessa de Leeuw, Kathelijne Bessems. 2024. Inventarisatie effectiviteit voedseleducatie jeugd. Wageningen Food & Biobased Research (WFBR), Louis Bolk Instituut (LBI) en Maastricht University.
Pagina's / pages: 96
Type: Rapport
Download (pdf, 1.47 MB)
Taal/language: Nederlands
Abstract / samenvatting in Nederlands:

Gezond en duurzaam eetgedrag is belangrijk voor gezondheid en het milieu, maar kinderen eten onvoldoende gezond en duurzaam. Jong Leren Eten werkt aan het vergroten van de voedselvaardigheden van kinderen en jongeren via voedseleducatie zodat zij (later) in staat zijn duurzame en gezonde voedselkeuzes te maken. Om het programma te versterken, is het nuttig om de effectiviteit verschillende vormen van voedseleducatie bij diverse doelgroepen (0-18 jaar) in kaart te brengen. Hiermee kan het programma sterker onderbouwd worden en kan er richting gegeven worden voor de vervolgstappen van het programma.

Trefwoorden in Nederlands: effectiviteit, voedseleducatie, voedselbeleid, voedselaanbod, school, kinderopvang